Πασαρέλες σε άλλη διάσταση

Burberry-design-Madness

Μόδα, τέχνη ή τεχνολογία; Το αποτέλεσμα περιέχει και τα τρία αυτά συστατικά και είναι σίγουρα εντυπωσιακό. Φαίνεται πως εκτός από τη νέα τους κολλεξιόν, τις τάσεις, τις νέες φόρμες και τα πρωτοποριακά υλικά που θα λανσάρουν την επόμενη σεζόν, οι μεγάλοι οίκοι μόδας αφιερώνουν πολλή από την ενέργειά τους για να βρουν νέους τρόπους παρουσίασής τους. Με την τεχνολογία για σύμμαχο προχωρούν πέρα από τα όρια της πασαρέλας τους για να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του κοινού.

Burberry-beijing-design-madness

Η παρουσίαση του οίκου Burberry στο Πεκίνο γιόρτασε το άνοιγμα του νέου καταστήματος του οίκου στην Κίνα και μετέτρεψε την “παραδοσιακή” πασαρέλα σε ένα σύγχρονο υπερθέαμα, όπου ψηφιακά ολογράμματα μοντέλων περπατούσαν μπροστά στα μάτια εκατοντάδων θεατών.
Τετάρτη 13 Απριλίου 2011 και ώρα Λονδίνου 13:30, στο Πεκίνο μεταφέρεται ο βροχερός καιρός του Λονδίνου υπό τον ήχο της βρετανικής μουσικής και ο χώρος γεμίζει από λονδρέζικο στυλ με τις δημιουργίες του βρετανικού οίκου Burberry. Η ψηφιακή τεχνολογία ήταν σύμμαχος σε τέτοια εγχειρήματα για ακόμα μία φορά. Οι ψηφιακές προβολές στο χώρο, ολογράμματα μοντέλων κινούνται στο χώρο, μετατρέπονται σε βροχή, εξαφανίζονται και επανεμφανίζονται με διαφορετική εμφάνιση.

burberry-3d-design-madness
BURBERRY
Αλλά ακόμα και πριν μερικούς μήνες, όταν για τον αγγλικό οίκο BURBERRY τα επαυξημένα περιβάλλοντα δεν ήταν ακόμα οικεία, με τη βοήθεια και πάλι της τεχνολογίας, έδωσε τη δυνατότητα στους πιστούς του σε διάφορα μέρη του πλανήτη να παρακολουθήσουν την επίδειξη μέσω 3D Live Streaming. Έτσι, ενώ στην εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου 2010 λάμβανε χώρα η επίδειξη, σε απευθείας σύνδεση σε Παρίσι, Νέα Υόρκη, Ντουμπάι, Τόκυο και Λος Άντζελες σε ιδιωτικές προβολές, εξέχοντες καλεσμένοι παρακολουθούσαν τρισδιάστατα την επίδειξη σε πρώτο χρόνο με τη χρήση 3D γυαλιών “μεταφέροντάς τους στο χώρο της επίδειξης και δίνοντάς τους τη δυνατότητα να δουν τα χρώματα και τα υλικά, να ακούσουν τη μουσική και να συμμετέχουν στη στιγμή”, όπως δήλωσε και ο υπεύθυνος δημιουργικού του οίκου.

4D-Ralph-Lauren-Design-Madness

Με διαφορά μόνο μερικές μέρες δύο από τους μεγαλύτερους οίκους μόδας, ο αγαπημένος των Αμερικανών και όχι μόνο, Ralph Lauren και η σουηδική αλυσίδα καταστημάτων H&M έσβησαν τα φώτα για να κάνουν τις εικόνες να ζωντανέψουν για χάρη των θεατών τους. Χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής, με προβολές στις όψεις των κτιρίων και χρησιμοποιώντας την τεχνολογία του architectural projection mapping προσέφεραν θέαμα υψηλών προδιαγραφών. Με τα ψηφιακά μέσα έγινε δυνατή η προβολή τρισδιάστατων εικόνων -με render σε 3D περιβάλλοντα- επάνω σε δισδιάστατες επιφάνειες-πρόσοψη των κτιρίων- χωρίς τη χρήση 3D γυαλιών.
Σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη για τον Ralph Lauren και στο Άμστερνταμ για τα Η&Μ, η μόδα χρησιμοποιήθηκε ως αφετηρία, ώστε με τη συνεισφορά της τεχνολογίας να παραχθεί ένα αστικό υπερθέαμα, μία εμπειρία “τεσσάρων διαστάσεων”, όπου συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις.

Raulf Lauren (Λονδίνο)

H&M (Άμστερνταμ)

kate-moss-mcqueen-hologram-design-madness

Μιλώντας, όμως, για σύγκλιση μόδας, τέχνης και τεχνολογίας δε θα μπορούσαμε να μη θυμηθούμε το θέαμα που προσέφερε στο κοινό του, το Μάρτιο του 2006, ο ταλαντούχος βρετανός σχεδιαστής μόδας Alexander McQueen, που συνήθιζε να πρωτοπορεί και να εκπλήσσει το κοινό του. Η αισθητική συνάντησε την ομορφιά και η δημιουργικότητα την τεχνολογία σε ένα ποιητικό αποτέλεσμα προς τέρψη των θεατών του.
Μέσα στο σκοτάδι, μέσα από λευκό καπνό σχηματίζεται η φιγούρα μίας ξανθιάς κοπέλας, χλωμής και εύθραυστης, σαν από παραμύθι, η οποία στροβιλλίζεται στον αέρα με κινήσεις αιθέριες μέσα στο λευκό της φόρεμα. Πρόκειται για το τρισδιάστατο ολόγραμμα της Kate Moss σε μία μοναδική δημιουργία από δεκάδες στρώσεις οργάντζας του McQueen. Σίγουρα τέχνη, σίγουρα υψηλή ραπτική ενός ευρηματικού σχεδιαστή, αλλά εφικτό χάρη στην τεχνολογία. Το κοινό που παρακολούθησε το γεγονός έμεινε κατάπληκτο, ενώ το βίντεο συναρπάζει ακόμα και σήμερα.

Σήμερα, ένα χρόνο και κάτι μετά το θάνατο του McQueen, η Kate Moss φωτογραφίζεται με το ίδιο εκείνο φόρεμα του Alexander για το εξώφυλλο του βρετανικού Harper’s Bazaar μήνα Μαϊου 2011 στη μνήμη του μεγάλου αυτού καλλιτέχνη.

kate-moss-harpers-bazaar-design-madness

Τέλος, τη βραδιά των Βρετανικών βραδείων μόδας 2011, η εκδήλωση ξεκίνησε με ένα βίντεο-ωδή στη μνήμη του ταλαντούχου Lee Alexander McQueen, με τη φωνή της Bjork και τις ψηφιακές απεικονίσεις του Nick Knight από σημαντικότερες δημιουργίες του McQueen, τίμησαν τη μεγάλη αυτή προσωπικότητα της μόδας για την πρωτοποριακή και ανατρεπτική, αν και σύντομη, πορεία του.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Top